Criteria Voucherregeling

Als uw aanvraag aan deze algemene criteria voldoet, nemen we deze inhoudelijk in behandeling. De volgende criteria hebben betrekking op de voucherregeling:

  • U vraagt aan namens een organisatie;
  • De organisatie is een klein museum, historische vereniging of een oudheidskamer;
  • De organisatie is gevestigd in Overijssel;
  • De organisatie is een stichting of vereniging (zonder winstoogmerk) en staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel;
  • Commerciële rechtspersonen of kerkbesturen komen niet in aanmerking voor een aanvraag;
  • De organisatie beheert een collectie;
  • De organisatie is bereid om een onderzoeker te woord te staan voor een intake en vraagverheldering;
  • De organisatie is ermee akkoord dat bepaalde gegevens over de organisatie ter beschikking gesteld worden aan de Provincie ten behoeve van een onderzoek;
  • Adviesvragen met een politiek of religieus karakter worden niet ondersteund;
  • De voucherregeling staat voor een advies van een expert voor afgebakende vraag van de organisatie;
  • De voucherregeling verstrekt geen bijdrage aan reguliere exploitatiekosten e.d. (huur, energie, salaris, bureaukosten etc.);
  • De inzet van de expert heeft een looptijd van maximaal drie maanden;
  • De organisatie en de expert stellen vooraf een contract op waarin afspraken worden vastgelegd;
  • De organisatie is bereid tot een evaluatie achteraf;
  • De aanvraag moet worden ingediend voor 30 september 2019;
  • Er kan maximaal 1 voucher per organisatie worden aangevraagd;
  • De aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Wanneer de vouchers op zijn, kunnen geen vouchers meer worden toegekend.

Meld uw organisatie aan door het aanvraagformulier in te vullen >