Vriendelijkheid personeel hoog gewaardeerd

  • Vragenlijst dienstverlening
21-02-2018

De resultaten van de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven 2017 zijn bekend! De vragenlijst van het HCO werd door 96 respondenten ingevuld. Zij beoordelen de kwaliteit van het HCO met een gemiddeld rapportcijfer van 7,5. Dat is iets lager dan twee jaar geleden maar niettemin zijn wij blij met de reacties. Dit geeft ons veel aanknopingspunten om onze fysieke en digitale dienstverlening te optimaliseren.

Het hele rapport met de resultaten uit de enquête is te vinden in de bijlagen rechts op deze pagina. De voor ons belangrijkste resultaten lichten wij hieronder toe.

Ten aanzien van het fysieke bezoek zijn de respondenten bovengemiddeld tevreden over de herkenbaarheid, vriendelijkheid en hulpvaardigheid van het personeel en de kwaliteit van de apparatuur. Minder tevreden is men echter over het gemak waarmee de stukken gevonden kunnen worden, de kwaliteit van de hulpmiddelen en de openingstijden.

De digitale dienstverlening groeit ontzettend en krijgt ook in de enquête veel aandacht. De respondenten zijn tevreden over de vindbaarheid van de website, de betaalmogelijkheden en het gemak waarmee bezoekersinformatie kan worden gevonden. Op onderdelen als het gebruik van de website, het zoeken in de collecties/databanken, de hoeveelheid nadere toegangen en de hoeveelheid beschikbare gedigitaliseerde bronnen scoort het HCO echter lager dan het landelijk gemiddelde. Hier is voor ons nog veel winst te behalen.

De komende tijd gaan wij aan de slag om met behulp van de resultaten van de kwaliteitsmonitor een verbeteringsplan voor de dienstverlening op te stellen en uit te voeren.

Een aantal deelnemers hebben hun gegevens achtergelaten na het invullen van de enquête om zo kans te maken op een goodiebag. In plaats van één goodiebag, hebben wij besloten om er twee te verloten. Wij zullen spoedig contact opnemen met de twee winnaars.

Wij willen alle deelnemers nogmaals bedanken voor hun bijdrage.