bericht voor odette

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Janny Lalkens
Berichten: 2533
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door Janny Lalkens » 29 nov 2019, 01:17

Uit Zwolle 50e penning bewerking J. Rientjes en Henri Wolf:

F39 – Op 15 augustus 1769 maakt Jan Balster bekend dat zijn soon Balster Stremmelaar op 11 juli 1769 bij publieke veiling van de Hr. Hugenpoth had aangekogt een stuk weideland in Diese groot 2 morgen; Ant. Doijer ter ene en de meijer op de huirecamp ter andere sijde voor 1300 gulden.

F63 – Op 28 november 1770 maakte Swaantje Woortman bekend dat door het overlijden van haar suster Magteld Woortman voor omtrent 6 weken op haar gesuccedeert de halfscheijd in de navolgende goederen:
. 4 woningen onder dak tegenover de steijger voor de Camperpoort.
. 6 woningen naast malkanderen sijnde het hoekhuisje en vijf volgende langs de straat.
. Een huijs in de Roggenstraat bewoond bij Knoopmeijer
. Een huijs naast voorschr. Bewoond bij Lomes
. Een huijs bij Peter van Akensbrug met de annexe agterhuijsen, het grote bij haar selfs bewoond en de andere aan verscheijdene anderen verhuurd.
. Een hof in de Poepershoek bij haar selfs in gebruik.
. 1 ½ akker op den Oosterenk in gebruik bij Harsevoort.
. Een huijs in de Walstraat genaamt de Steern.
.
.
. F72 – Op 12 februari 1771 maakte Hermannus van Aalderen namens Wieldert Hellendoorn bekend, dat hij had aangekogt op den 2e deser een huijs op de Hoogstraat buijten de Camperpoort van Jan Bals snijder, de grootmajoor Thuessink ter eenre en de Kleijne Baane ter andere sijde voor 230 gulden.
.
. F533 – Op 21 augustus 1787 maakt Lubbert van Rechteren bekent dat hij voor ongeveer 4 weken van Willem van Eerde had aangekogt een huis op de Nieuwstad buiten de Dieserpoort, weduwe vrouwe Bals ter eenre en de bewaarder Waterham ter andere sijde, alsmede drie akkeren lands op de Oosterenk, Hermen van de Kolk ter eenre en het Kinderhuis ter andere sijde te samen voor 900 gulden.


Dus hierboven wat zaken rond de Stremmelaars en wat dongen betreffende land in Diese. Hermen van der Kolk zal hier trouwens al wel vrij oud zijn? Met een huwelijk in 1719 met Seintje Jans. Of is het een nazaat van hem?

Gebruikersavatar
Odette
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2010, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door Odette » 29 nov 2019, 07:29

Goedemorgen Janny en Ria,

ik ga vandaag alle informatie verwerken in de database en analyseren - zeker is dat het volgen van de akkers op de Oosterenk ons enorm gaat helpen met het volgen van de lijnen. En die zijn allemaal volgens mij terug te traceren op deze vermelding:

27 november 1700 : Erschenen voor Schepen Mensink, Berent Freriks voor zichzelf en als momber over de kinderen van Gerrijt Freriks, zijnde voor de ene helft en Klaas Meulenbelt voor de andere helft erfgenamen van wijlen Frerik Gerrits, bekennende en verklarende dat de Heer Kamener Vriesen als rentmr. van de Geestelijkheid aan hen ten genoegen met een kapitaal van 200 ggl. afgelost heeft een jaarlijkse rente van 8 glgl. ten hunner profijte uit Betlehems goed te Dieze gevestigd en uitgaande geweest en dat ook de achterstedige renten zijn voldaan, en omdat de originele brief wordt vermist, zal deze dienen voor volkomen quitinge van het voors. kapitaal en renten. Schepen Mensink.

Bronnen: Recognitien RA001-009 f498 via https://www.historischcentrumoverijssel ... c2#p196242

Klaas Meulenbelt blijkt te zijn de zoon van Dirck Berents Mollebelt en Geesjen Frericks, zus van Berent en Gerrit. Hij was getrouwd met Reijntje Herms en had een zoon Egbert geboren 1703, en die Egbert was weer getrouwd met Engbertje Lubberts, een zus van Janna x Engbert Gosens en van Hermina x Frans Alberts van der Kolk. De nakomelingen van Egbert moet ik nog bekijken maar eind 1700 zie ik een Dirk Meulenbelt nog genoemd worden in verband met die akkers.

Nu wat betreft de Stremmelaars: het verwarrende is dat Jan Balts TWEE zoons had die Baltus/Balt/Bals/Balts werden genoemd, de oudste doet die landaankoop in 1769, dat kan de jongste niet geweest zijn die was toen pas 10 jaar oud.

Jan Balts Stremmelaar
ondertrouw 20 augustus 1736, Zwolle, met Janna Gerrits †1749 (Ouders : Gerrit Jansen van Berkum †/1736 & Willemtien Swiers) (getuigen : Johannes Jans Koeleman 1708 , Willemtien Swiers ) en hun kinderen

Henderick Stremmelaar 1737
Balster Stremmelaar 1739-1800

Ondertrouw 4 mei 1749, Zwolle, met Anna Catharina Gerrits †1778/ (getuigen : Derk Hulsebos , Maghteltjen Rutgers ) en hun kinderen

Gerritdina Stremmelaar 1750-1810
Jan Stremmelaar 1754

Verbonden circa 1758 met Anna Theodora Langenberg 1723 (Ouders : Marten Petersen Langenberg & Anna Cathrijna Hagenhof) en hun kinderen

Baltus Stremmelaar 1759-/1802

De jongste, de 'onegte' Baltus, trouwde met Janna Gerrits Hoekveld en dit zijn mijn voorouders. En zij hadden, van vader Jan danwel broer Balts geerfd, akkers op de Oosterenk die grensden aan de families Bos/Kolk/Meulenbelt etc. Ik ben van plan om dat via Familysearch docs eens haarfijn uit te zoeken.

Janny Lalkens
Berichten: 2533
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door Janny Lalkens » 29 nov 2019, 11:54

Hermen Gerrits j.m. Diese X 1719 Seintje Jans J.D, Ittersum. Een paar weken na het huwelijk werd Seintje 18 jaar. Gedoopt in 1701.

F 533 21 aug. 1787 50e penning " 3 akkers op de Oosterenk die grenzen aan Hermen van der Kolk"

Begraafboek Bergklooster 815/60 31-8-1798 de vrouw van Herm Gerrits Bosch te Diese

en een paar blz. later: 29 maart 1804 de wede. Gerrit Herms te Dieze.

1. Vaak lees ik in de Bergkloosterboeken: "De wede. van....." Bij die Herm Gerrits Bosch zijn vrouw in 1798 staat niet de wede. van Herm Gerrits Bosch.

2. Als deze overleden vrouw in 1798 onze Seintje is geweest: waarom dan niet als vrouw Van der Kolk genoteerd?

3. Dan zou ze 97 jaar zijn geworden en misschien leefde haar man toen nog, ze staat niet als weduwe genoteerd bij haar begraven.

4. Haar man kan ik na 21 aug. 1787 ( die 50e penning) nog niet als begraven vinden. Als hij onze Hermen was in 1787 ( 50e penning) wat best kan, was hij in 1798 als hij toen nog wel leefde ook al heel oud. En die akte van de 50e penning klinkt als: hij is nog als boer actief. Tenminste, zo zou je het kunnen lezen.

5. Maar waar ik de meeste moeite mee heb: waar wonen Seintje Jans en Hermen Gerrits tijdens Hoofdgeld 1767 Diese?

Willem Rutgers en hun dochter Geertje Herms wonen op de ouderlijke boerderij van Geertje in Diese, met 2 personeelsleden. Zijn Hermen Gerrits en Seintje bij andere kinderen gaan wonen? Wonen ze in een soort instelling voor oude mensen? Of waren ze in 1767 bij dat Hoofdgeld al overleden? Maar waarom dan in 1787 "grenzend aan Hermen van der Kolk? Of is dat een kleinzoon van ze?

6. Er was nog een ander gezin Hermen Gerrits in Diese met een vrouw, Fennegien Jans, meen ik en een zoon onder de 10 jaar, Gerrit.

Gerrit Herms dus. Is de vrouw die ik hier beschrijf in 1804 overleden zíjn vrouw? Dus van die zoon Gerrit Herms onder de 10 jaar in VOT 1748. Van dat andere gezin Hermen Gerrits?

Ik ga verder kijken in Bergklooster begraven en op zoek naar de doop van die Gerrit Herms die nog geen 10 jaar was in 1748. Van dat andere gezin Hermen Gerrits.

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door ria van bessen » 29 nov 2019, 12:17

Janny, in 1787 grenzend aan Hermen van der Kolk = de kleinzoon van Albert Frans van der Kolk, die dus samen met Berent Freriks 14 akkers koopt.

AANVULLING

Die Hermen Gerrits Bosch kan toch helemaal NIET de jouwe zijn. Hij is voor 1700 geboren! Zelfs Sientje zou dan 94 jaar zijn als ze overlijdt.
Laatst gewijzigd door ria van bessen op 29 nov 2019, 12:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door ria van bessen » 29 nov 2019, 12:28

Odette,

Ik denk dat er een fout wordt gemaakt.
Andere ouders.

Zwolle 02-02-1759 Baltus z.v. Johannes Baltus [ Langebg. wed.r.]
en Anna Lagemans - onegt, de naam van de Getuige was de vrouw van Jan Brink

f12 dd.14-08-1738
Erschenen Arent van Reinen en Alberta Takkenberg zijn vrouw en bekenden om een welbetaalde somme penningen te hebben gecedeerd en getransporteerd aan Baltus Brink en zijn vrouw Hendrina Busschers een huis staande op de Aa tussen de Koorn- en Melkmarkt aan de zuidzijde, de gang van Kmr. van Rijssens stal of van Ankum ter ene en [NN] ter andere zijde, bewoond bij henzelf.
Actum coram Schepen Verhoeff.

In de trouwakte wordt hij wedr. genoemd maar - zie hieronder.

03-05-1778/ 27-04-1778 Jan – z.v. Hubert Kamron, die den 27 April 1778 overleden is
moeder is Aaltjen Jans weduwe, woond buiten de Dieserpoort
Anna Catrina Gerrits huisvrouw van Jan Bals Stremmelaar en
Jannegjen Jans huijsvrouw van Hendrik van Putten, woond beide buiten de Dieserpoort
zie RBSO 719 blz 50-51



Gerredina Stremmelaar x Christiaans Lans
Geref. uit Nassau Diets borgstelling reg. van nieuwe inwoners blz 44 dd 30-12-1780
de Vader Jan Bals Stremmelaar is Zijn Getuige
ondertrouw C. Lans voermansknegt op de nieuwstad en G. Stremmelaar jd ook aldaar op 30-12-1780 nr 734 blz 364-365 huwelijk 15 jan. 1781
Janna Hoekvelt, schoonzuster van de bruid
beijde op de nieuwstad
15 jan. 1780 getrouwd


En als je verder wilt puzzelen .. ik had nog een aantal vermeldingen staan.

* Bals Stremmelaar
bron transp. reg. blz 255 dd 02-03-1770 en stelt bovengen. land als onderpand voor een lening
bron transp. reg. blz 128 dd 08-11-1791
bron transp. reg. blz 460 dd 02-10-1789
bron transp. reg. blz 483 blz 483
bron transp. reg. blz 453 dd 27-02-1798
bron transp. reg blz 7 dd 29-09-1798
bron transp. reg blz 73,74 dd 03-04-1799
bron resol. schepenen en raden blz 424/425 dd 19-02-1791
bron transp. reg. blz 494 dd 16-04-1794
bron transp. reg blz 10 dd 20-06-1794
bron transp. blz 260 dd 03-11-1796
bron transp. reg. blz 364 dd 03-07-1797

bron transp. blz 245 dd 30-04-1782
f245 dd.30-04-1782
Erschenen Balts Stremmelaer en zijn vrouw Janna Hoekvelt en bekenden schuldig te wezen aan de mr. smit Claes van Bruggen en vrouw Gerridine Meplenbroek een kapitaal groot 900 car.gl. met een rente van 3½% jaarlijks, stellende daarvoor tot onderpand: 2 margen weideland gelegen bij de Reuvekamp in Diese; een huis van zijn overleden vader gewoond geweest op de Nijstad, Willem Bolenkamp ter ene en Gerrit Venebrugge ter andere zijde; voorts nog 3 akkers op de Dieser Oosterenk, als 2 naast den ander, Jacob Jans op Holtrust ter ene en wed. Hersevoort ter andere zijde, de andere Hend. Jans in't Hoekje ter ene en Jan van Munster ter andere zijde.
Actum coram Schepen van Sonsbeek.
[kantlijn:]
1794 d.16 April. Erschenen Jan van der Vort als cessionaris van Claas van Bruggen en verklaarde van nevenstaande cap.l met de rente voldaan te zijn.
Actum coram Schepen Gomarus.

Balst Stremmelaar wonende op de Nijstad begraven 12-02-1800
Bergklooster nr 815 blz 62

*Balt Stremmelaar wijlen man van Johanna Hoekveld
24-04-1804 bron regest
Balt Stremmelaar idem bron regest dd 10-06-1807

Janny Lalkens
Berichten: 2533
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door Janny Lalkens » 29 nov 2019, 12:30

Ria: gelukkig, ik had daar in 1787 ook liever een kleinzoon!!

Het kan nog heel goed zo zijn geweest, dat zowel Hermen Gerrits als Seintje Jans stok, maar dan ook stokoud zijn geworden, op hun eigen erf, zonder dat ze in Hoofdgeld 1767 Diese kwamen te staan. Wat ik wel eens begreep van Hoofdgeld moest je de minimumleeftijd van 17 jaar hebben wilde je er in genoemd worden, maar was er ook een maximum leeftijd waarboven je vrijgesteld was van Hoofdgeld.
Vermoedelijk gedacht in de trant van: die is zo oud, die kan niet meer zich nuttig maken of zelf nog geld verdienen, die moet onderhouden worden door kinderen of zo. Die kun je dus niet meer gaan belasten met belasting.

Zelf denk ik dat dat in de buurt van 80 jaar lag, maar mogelijk ook vroeger? Als dit klopt. Er was wel eens een omschrijving, dat iemand te gebrekkig was en die werd dan vrijgesteld van Hoofdgeld. In ieder geval: als je daar niet werd genoemd, betekent dat nog niet 100% zeker dat je overleden was.

In 1767 was Seintje als ze nog leefde 66 jaar en Hermen Gerrits, als hij toen nog leefde vermoedelijk ouder. In de momberstelling van 1697 wordt een Hermen Gerrits genoemd als zoon van Gerrit Frederiks ( de Van der Kolken) en als middelste toch van 3 kinderen? Stel dat hij in ongeveer 1695 is geboren, dan nog zie ik hem tot nu toe niet als begraven in een Bergklooster begraafboek staan na 1787, zie akte 50e penning.
Dus nog maar even verder zoeken, denk ik zo.

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door ria van bessen » 29 nov 2019, 13:10

Janny, zie mijn aangepast bericht hierboven.

De huwelijksgetuige Hermen v.d. Kolk bij Swaantje [1753] zou ik eerst uitsluiten als dezelfde als Hermen G. Bos.
Hij kan niet deze zijn.
Die uit 1787 - dan is hij Te jong, 17 jr.

Harmen
Kolk, van den
1736-02-26
Tekst: zoon van Frans Alberts van den Kolk en zijn vrouw Hermina Lubberts, wordt gedoopt

Maar deze is er wel. Die kan het ook zijn.
Hermannus Kolk, van den
1730-06-25
Tekst: zoon van Fredrik van den Kolk en zijn vrouw Aaltje van 't Oever
[al hun kinderen heb ik hier al eerder geplaatst]

Zou jouw Hermen in ieder geval na 1752 moeten zijn overleden.

Erfuitingen Zwolle f243 dd.14-03-1752
Erschenen Jacobus Aelvank en Herman Bos in Diese, bij resolutie van heden aangestelde voogden over de onmondige kinderen van wijlen Jan Berents uit Diese, en hebben voors. momberschap aangenomen en verklaard en beloofd dezelve te zullen administreren als goede momberen na recht toestaat te doen.
Actum coram Schepen Berg.

Uit deze akte blijkt dat Herman Bos familie is van Jan Berents.
Jan is de zoon van Berent Freriks [daar twijfel je toch niet aan of wel?] Want dan is onderstaande akte ook nog als bewijs bruikbaar.

Zwolle transporten f238 dd.29-12-1718
Erschenen Egbert Swiers en deszelfs huisvrouw Grietjen Jansz en bekenden voor een welbetaalde somme penningen te hebbe gecedeerd en getransporteerd aan Jan Berentsz tot Diese, 2 akkertjes land gelegen in Diese op het Holt, tussen het land van Berent Vreriksz de vader van cessionaris ter ene en dat van de Burger Weesen ter andere zijde, en zulks volgens koopcedule van den 24 dezer.
Actum coram Schepen Kam. Queisen.

Heb je het begraven van Jan Berents wel gevonden?

Janny Lalkens
Berichten: 2533
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door Janny Lalkens » 29 nov 2019, 13:48

Jan Berents zijn overlijden moet ik ook nog zoeken. En van Hermpje Peters weet ik sinds dit onderwerp pas, dat zij een Aalvanger was!

Dan zit ik altijd verder nog met een burgerschapsaanvraag door Jan Berents, ook voor zijn beide zoontjes. Hij had wel 2 zoontjes, dat zou dus kunnen. Waarom? Boerderij + wever? Dat moet ook nog beter worden bekeken, of het wel deze Jan Berents is. Voor een boerderij had je geen burgerschap nodig.

Naar de doop van Jan Berents hebben Gerrie en ik heel lang gezicht, nooit gevonden, maar wel : Stift Essen, waar zijn moeder land had beleend gekregen, wat naar haar zoon Jan Berents is overgegaan en daar stond duidelijk iets over de verhouding moeder/zoon. Marretje Otten en zoon Jan Berents. En dat blijkt nu ook weer uit de akte die je hiervoor geeft, die nieuw voor me is, maar nu dubbel bewijs dat Berent Freriks en Marrigje Otten de ouders zijn van Jan Berents, al is er dan geen doopinschrijving gevonden van Jan Berents tot nu toe.

" Stift Essen 1717 aug. 21 Jan Berents na de dood van zijn moeder Marrichien Otten" .

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door ria van bessen » 29 nov 2019, 14:18

Ben ik helemaal met je eens. Alles dubbel checken zeg maar.

Geldt ook voor Hermen Gerrits Bosch.
Ieder spoortje van twijfel wegnemen.
Het gaat er in de genealogie niet om of iemand wel of niet gelijk heeft, maar om bewijs.

RA001-035 f716-f717 dd.02-02-1696
Erschenen Henrick Harssevoord en bekende te hebben verkocht, gecedeerd en getransporteerd aan de E. Egbert van Marle zijn aandelen van de goederen van een vierde part van een huis in de Walstraat den Emaus genaamd zijnde het gehele huis bezwaard met een jaarlijkse uitgang van 6-19-8 ten profijte van de stad, een vierde part in een hof en huis of katerstede tot Dieze gelegen naast Peter op den Colk aan de ene en Grote Frerik aan de andere zijde, een vierde part in 2 akkeren land op Diezer Enkt bij 't Hemelrijk gelegen Hanrick Hanselaar aan de ene en Peter Jacobs aan de andere zijde, een vierde part in 7 akkeren land op den Ester Enkt als volgt gelegen: een akker midden op de Enk groot omtrent 3 schepel gezaai naast de erfgen. Tengnagels aan de ene en Stijntje Remmels aan de andere zijde, een klein akkertje t'einders daaraan gelegen groot een schepel gezaai Jacobus van Vilsteren aan de ene en Hans Henriks aan de andere zijde, een akker in't bonen pad groot omtrent 1 1/2 schepel gezaai Gerrit Bosch aan de ene en Derk Strop aan de andere zijde, 2 akkers tegenover Duisterbeeken Kolk groot ongeveer 3 schepel gezaai de wed. Rouse aan de ene en Willem Geerligs aan de andere zijde, een klein akkertje eindigende aan Koertjesweg groot [fotovlek] schepel gezaai, en dan nog een akker [fotovlek] den Enk groot een schepel gezaai naast het Binnen Gasthuis aan de ene en Ja.. Stoffers aan de andere zijde, zijnde deze 7 akkers in 't geheel bezwaard met 21 st. jaarlijks ten profijte van de Geestelijkheid dezer stad, voorts een vierde part van een derde part van een caterstede tot Assenderp in de Duistere Stege gelegen naast Henrik Crans aan de ene en Jan Rotgers aan de andere zijde, en dan nog een vierde part van een derde part van een halve morgen hooiland mede tot Assendarp naast Teunis Stevens aan de ene en Berent Gerrits Dumpel aan de andere zijde gelegen.
Actum coram Schepen Mensink.

Volgens jouw opgave
Verkoop op 11 juni 1772 van 2 1/2 akker in 't Bonenpad op de Oosterenk

opgezocht op internet.
RA001-051 dd 11 junij 1772 - erschenen de Mr Silversmit Johannes van Heinsboom en sijn vrou Susanne Jacoba Maria de Chalmot en bekenden om een welbetaalte sa. van penningen te hebben gecedeert en getransporteert sulx doenden kragt deses aen en ten behoeve van de Ed J Kevink en W. van Eerde hunner comparanten twe en een halve akker lands op de Oosterenk in Diese in 't bonenpat, van der Kolk ter ene en 't kinderhuis en Hend. Willems ter andere sijde alles conform de conditien van publijke veilinge van den 11 april 1772. Belovende het gecedeerde voor ale evictie en opspraek te waten en wahren als na regte. Actum Coram Schepen Queijsen

Gebruikersavatar
Odette
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2010, 00:00

Re: bericht voor odette

Bericht door Odette » 29 nov 2019, 14:37

ria van bessen schreef:
29 nov 2019, 12:28

Zwolle 02-02-1759 Baltus z.v. Johannes Baltus [ Langebg. wed.r.]
en Anna Lagemans - onegt, de naam van de Getuige was de vrouw van Jan Brink

In de trouwakte wordt hij wedr. genoemd maar - zie hieronder.

03-05-1778/ 27-04-1778 Jan – z.v. Hubert Kamron, die den 27 April 1778 overleden is
moeder is Aaltjen Jans weduwe, woond buiten de Dieserpoort
Anna Catrina Gerrits huisvrouw van Jan Bals Stremmelaar en
Jannegjen Jans huijsvrouw van Hendrik van Putten, woond beide buiten de Dieserpoort
zie RBSO 719 blz 50-51
Dat is zeker een uitdagende gedachte, Ria :-) Je bedoelt dat Janna Hoekveld niet met de jongere maar met de oudere Baltus was getrouwd?
Hmmm - het onderzoeken waard.

Ik lees de doopinschrijving overigens zo:

31.1.1759 Onegt. Baltus. Z: van Johannes Baltus en Anna Langebg: wed. Lagemans.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=261652

In de GI ook zo getranscribeerd: Jan Brink zijn vrouw is getuige bij de doop van Baltus, onechte zoon van Johannes Baltus en Anna Langeb(ur)g, weduwe van N.N. Lagemans.

Johannes Baltus Stremmelaar ("Jan Balts") was twee keer getrouwd:

Ondertrouw 20 augustus 1736, Zwolle, met Janna Gerrits †1749 (Ouders : Gerrit Jansen van Berkum †/1736 & Willemtien Swiers) (getuigen : Johannes Jans Koeleman 1708 , Willemtien Swiers ) en hun kinderen
Henderick Stremmelaar 1737
Balster Stremmelaar 1739

Ondertrouw 4 mei 1749, Zwolle, met Anna Catharina Gerrits †1800 (getuigen : Derk Hulsebos , Maghteltjen Rutgers ) en hun kinderen
Gerritdina Stremmelaar 1750-1810
Jan Stremmelaar 1754

De genoemde Lagemans en het huwelijk heb ik nooit kunnen vinden, maar Anna zelf wel, ze had al eerder een kind buiten de echt gehad:
04-10-1744 onegt. Marten s. van Anna Langeburg so de moeder seijd vader Lange Berent.
16 juni 1745 Marten Langenburg een kind van zijn dochter is van de armen begraven
Laatst gewijzigd door Odette op 29 nov 2019, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie