Gerrit koetsier Raalte

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Annelies Onijs Koetsier

Gerrit koetsier Raalte

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 20 jan 2009, 10:17

Hallo allemaal,
Ik kwam de naam Gerrit Koetsier tegen in de kadastrale atlas van Raalte van 1832.
Nu vroeg ik mij af als iemand iets meer van deze Gerrit afweet.

Peter van der Woude

het zal deze wel zijn (bron

Bericht door Peter van der Woude » 20 jan 2009, 17:31

het zal deze wel zijn (bron Genlias):

Detail resultaat: (Vader bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel
Algemeen Toegangnr: 123
Inventarisnr: 10800
Gemeente: Raalte
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 22
Datum: 14-07-1842
Bruidegom Gerrit Koetsier
Leeftijd: 23
Geboorteplaats: Raalte
Bruid Harmina Kamerman
Leeftijd: 25
Geboorteplaats: Hellendoorn
Vader bruidegom Gerrit Koetsier
Moeder bruidegom Gerdina Boelink
Vader bruid Teunis Kamerman
Moeder bruid Jenneken Ennemans
Nadere informatie beroep Bg.: landbouwer; beroep vader Bg.: landbouwer; beroep moeder Bg.: landbouwster; beroep vader Bd.: landbouwer; beroep moeder Bd.: boerwerkster

gr,

Peter

Annelies Onijs Koetsier

Hoi Peter,Dank je wel voor je

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 20 jan 2009, 19:15

Hoi Peter,
Dank je wel voor je reactie....maareh zou je denken? aangezien Gerrit dan in 1832, 13 jaar geweest zou zijn. Ik neem aan dat je met deze leeftijd nog niet in de kadastrale atlas voorkomt. Misschien zijn ouders? Maar wie zijn dat????

Annelies Onijs Koetsier

Sorry, ik zie nu dat jij ook

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 20 jan 2009, 19:17

Sorry, ik zie nu dat jij ook de vader hebt vet gemaakt.
Is er iets meer over de vader bekend? Ik ben benieuwd als ik hem terug kan leiden naar mijn stamboom.

Peter van der Woude

Bij ingezetenen Raalte 1811

Bericht door Peter van der Woude » 20 jan 2009, 22:46

Bij ingezetenen Raalte 1811 (ouder dan 18 jaar) zie ik een Harmen Koetsier, landbouwer van Heeten, geboren 28 febr 1761,oud 50 jaren, zoon van P.Harmensen en G.Hendriks.

Zijn doop kan ik bij NG Raalte niet vinden.

Bij Volkstelling 1748 Raalte zit in Heeten eene H.Koetsier + vrouw, 1 kind ouder dan 10 en 3 jonger dan 10.

Wat betreft het koppelen aan je stamboom, dan zal je wel met wat meer gegevens moeten komen ;-)

Annelies Onijs Koetsier

Hoi Peter en mede forum

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 21 jan 2009, 13:36

Hoi Peter en mede forum lezers,
Zie ook andere postings onder de noemer Koetsier.

Mijn oudste voorvader die ik kon vinden is Jan Gerrits Koetsier gehuwd met Gerrigje (Gerarda) Hendriks (Henriks). De eerste vermelding is dat hij in IJsselmuiden hoofdgeld betaald in het jaar 1723. Zijn laatste 2 kinderen heeft hij in Kampen laten dopen (in 1729 en 1731 in de RK kerk). Nu zijn er volgens de voogdijaktes nog 2 andere onmondige kinderen en er is in IJsselmuiden nog een Egbert Jans Koetsier die vermoedelijk ook een zoon is van Jan Gerrits Koetsier (evt uit een eerder huwelijk). Omdat de dopen van de 2 oudsten (en evt ook Egbert Jans) niet terug te vinden zijn in Kampen vermoed ik dat zij van elders vandaan komen.

Namen die regelmatig voorkomen in de stamboom zijn Gerrit, Antonia, Albert en Egbert. In de info die ik over Gerrit Koetsier uit Raalte tegen kwam worden deze namen ook benoemd. Vandaar dat mijn intresse is gewakkert voor deze Koetsiers. Het zou kunen zijn dat dit ook een tak is die aansluit op mijn stamboom.

Dus als iemand wat meer info heeft over deze Gerrit Koetsier en dan met name zijn voorouders, dan lees ik het graag!

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

De naam Koetsier in Raalte

Bericht door ria van bessen » 09 feb 2009, 21:17

De naam Koetsier in Raalte komt van het Koetschers gelegen in Heeten, waar deze familie op woonde.

Harmen Koetsier landbouwer geb. 28-2-1761 is zoon van Peter Harmens en G. Hendriks beide in Heten en landbouwers volgens vot 1811. Deze Harmen trouwt in 1789 als Hermen Petersen te Colmschate.

groet Ria van Bessen

Annelies Onijs Koetsier

Dank je wel Ria!

Bericht door Annelies Onijs Koetsier » 11 feb 2009, 12:52

Dank je wel Ria!

G J Koetsier

Peter Harms Koetzier

Bericht door G J Koetsier » 12 mei 2015, 10:03

Peter Harms Koetzier(Koetschers)zijn vader was Harm Koetschers,in 1749 met de volkstelling is de naam veranderd in Koetzier Harm Koetschers is geboren ongeveer 1695 

Gebruikersavatar
ria van bessen
Berichten: 9337
Lid geworden op: 14 apr 2005, 00:00

Hoi,

Bericht door ria van bessen » 12 mei 2015, 22:50

Hoi, Dit is de NG doop in Raalte  die jij noemt datum 3 maart 1771= deze *Harmen           1771           z.v. Peter Harmen           03 03           mdr. Geertrui Hendriks                      op Koetschers aan Lorkeers in Heeten           350           049 Deze Harmen trouwt in Colmschate.1789-11-05 - Met attest. van Raalte - Hermen Petersen, J.M. van het Koetschers onder Raalte, met Hendrica Sonnenberg J.D., laast gewoond hebbende onder Diepenveen - den 22 dito attest. na Raalte - (Onder)trouw Colmschate, RBSO 175. Dit staat vermeld in de volkstelling van 1811 RaalteHeeten 469 Koetsier Harmen landbouwer 50 M 28 febr 1761 P Harmensen Hendriks G beiden Heeten landbouwerHeeten 469 Kleine Sonnenberg Hendrica 52 V 7 nov 1759 J Kl Sonnenberg Huiskes A beiden Heeten landbouwer     

Plaats reactie