Boerderijen in Westenholte en omgeving

ThomasKamphuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019, 17:15

Boerderijen in Westenholte en omgeving

Bericht door ThomasKamphuis » 02 sep 2019, 17:43

Ik - Thomas Kamphuis - ben sinds enige tijd bezig een boek samen te stellen/schrijven over de geschiedenis van (woon) boerderijen in Westenholte, Spoolde, Vreugderijk en Frankhuis.

Veel is al verdwenen, het nodige verdwijnt nog steeds. Door de bril van 2019 wil ik wat er nog wél is, vast leggen in met name foto en beeld (kaartmateriaal, anderszins waardevolle documentatie betreffende deze boerderijen) en wat al verdwenen is ook zoveel mogelijk vast leggen. Wie heeft oude foto's van boerderijen in Westenholte welke ik mag gebruiken voor dit boek? Wie kent er nog bewoners van vroeger van deze boerderijen en hun verhalen/leven? Deze wil ik kort ook vastleggen, náást de geschiedenis van de boerderij. Daarbij probeer ik zo ver als mogelijk terug te gaan in de tijd, tot de oorsprong van de boerderijen en hun toenmalige bewoners.

Ik heb een foto is van de m.i. uniek overgebleven keuterboerderij op het terrein van de Zalkerdijk 39/37. (de boerderij is gesplitst in een nummer 39 (voor) en 37 (achter). Deze is echter te groot om hier te kunnen publiceren. Graag zend ik degene die deze wil zien deze toe via mail.
Deze boerderij is verlaten in 1907 waarna in hetzelfde jaar de grotere boerderij op nummer 37 werd gebouwd door Jan Heddema en Tientje Zwerus. Wie heeft meer informatie over het verleden van deze boerderij én de keuterboerderij op het terrein van de Zalkerdijk 39 voor mij?
Ik heb in ieder geval uitgebreid deze keuterboerderij van buiten én binnen vast gelegd (zelfs gefilmd van binnen) voordat deze misschien in de toekomst ook verdwijnt.

U kunt mij bereiken via mail: tom.kamphuis@casema.nl als ook schriftelijk: Pepermuntweg 9.
Hartelijk dank alvast !

Plaats reactie