Parenteel van de familie Helmich in Oldenzaal is nu online (van ca. 1500 tot 1600)

DoorPeter1op19/02/2017 - 09:18

Hallo allemaal,

Veel familierelaties van de Helmichs in Oldenzaal heb ik geïnterpreteerd uit transcripties van oude documenten, zoals bijvoorbeeld het Stadsgericht Oldenzaal en Overijsselse leenprotocollen. Hiervoor heb ik een databank opgezet met de familierelaties en is nu online beschikbaar. Het zijn lastige documenten om de familierelaties eruit te halen, waarbij een kans is op een foute interpretatie. Mocht je aanvulling en verbeteringen hebben, dan zijn die welkom!

Parenteel en de databank kun je hier terugvinden

Groet Peter

Reacties

afbeelding van Willemijn Hofstra

Jammer, Peter, maar bedankt voor de reactie.

afbeelding van Peter1

Hallo Willemijn,

Helaas kan ik je niet verder helpen. De Helmichs die ik heb uitgezocht zijn van een paar eeuwen ervoor. Je zou zeggen dat het makkelijk te vinden is in de burgelijke stand, maar ik kan de overlijdensakten van Martinus en Gerhardus idd niet terugvinden.

Dat betekent mogelijk dat zij elders zijn overleden (buiten Nederland?). https://familysearch.org/search levert ook weinig op.

Wat mij opvalt is de achternaam Kuitenbrouwer. Beide familie's zijn waarschijnlijk eeuwen lang met elkaar verbonden, want deze naam komt ook in de parenteel Helmich enkele malen voor.

Succes! en groet Peter

afbeelding van Willemijn Hofstra

Dag peter,

In mijn kwartierstaat komen ook twee Helmich's voor waarvan ik nog geen overlijden heb kunnen vinden.

Het betreft Martinus Johannes Helmich, geboren op 12-11-1858 in Oldenzaal en zijn vrouw Maria Kuitenbrouwer. Weet jij waar en wanneer zij zijn overleden? 

En het betreft Gerhardus Christianus Helmich, geboren op 16-11-1825 in Oldenzaal. Weet jij wanneer en waar hij is overleden?

Ik hoop dat jij misschien iets meer weet.