Overlijden van Gerritdina Wesenberg, geboren op 21-06-1822 te IJsselmuiden = OPGELOST

DoorTilburgerop08/09/2016 - 16:49

Ik ben op zoek naar het overlijden van Gerritdina Wesenberg, geboren op 21-06-1822 te IJsselmuiden als dochter van Willem Wesenberg en Willemina Boerhof.

Reacties

afbeelding van helen

Geachte Tilburger,

Ook ik heb me regelmatig geërgerd aan uw tientallen vragen naar personen, die met enig zoekwerk, gemakkelijk op het internet te vinden zijn.

Op dit forum bent u toch steeds weer geholpen, doordat anderen het werk voor u deden.

In plaats van daar dankbaar voor te zijn, reageert u mijns inziens zeer ongepast en achterbaks naar iemand die steeds voor iedereen klaar staat.

Denk u daar eens over na?

Helen

afbeelding van ria van bessen

Aangezien Tilburger niet hier reageert maar buiten het forum om, zet ik zijn antwoord dan maar hier neer.

Kunnen jullie meelezen.

**

De mate waarin mensen in het algemeen en jij in het bijzonder snel een

oordeel klaar hebben over anderen en de toon waarop dat geventileerd wordt,

fascineert me in hoge mate. Je ziet het op twitter, facebook en ook op dit

forum. Is het frustratie, eenzaamheid, maternalisme of is het gewoon sneu?

Voor het antwoord hierop ben ik eens wat dieper gaan speuren (ja, ik kan het

hoor) in de website van dit forum. En naar jouw activiteiten daarop.

Dan zie je, om te beginnen, dat jij hier al meer dan 10 jaar zeer actief op

bent. Dit doet meteen de vraag rijzen of dit het enige is wat je hebt in dit

leven. Dat zou nl. wel verklaren waarom de toon van jouw reacties soms nogal eens aanmatigend is

Scroll het er maar eens op na.

In ieder geval lijkt jouw ‘vergroeiing’ met dit forum voor jou de

rechtvaardiging om andere ‘de maat te nemen’ en makkelijk te oordelen.

En wat verder in mijn onderzoekje opvalt is, dat je nogal vaak overschrijft

uit andermans zoekwerk. Voor iemand die over anderen oordeelt dat hij “niet

goed zoekt of niet creatief genoeg” is dat - zacht gezegd - een nogal

merkwaardige conclusie. Wat zou jij toch moeten zonder die “copy and

paste”-toetsen ?!"

Denk er maar eens over na, over wat ik heb geschreven. En scroll gerust eens terug op dit forum.

En verder laat ik het hierbij.

**

**

groetjes, Ria

Niemand bepaalt de regels van hoe dit forum werkt en waar voor bestemd.

Ik ga ook niet buiten het forum om, in discussie over iets wat een ander best mag meelezen.

Een keer of een aantal keren iets niet kunnen vinden op internet, is goed voorstelbaar, maar daar heb ik het niet over.

Scroll zelf maar eens terug hoe vaak je dit type vraag stelt.

Dus is mijn conclusie.. én niet iets wat me dwars zit ... dat je niet goed zoekt. En als je niet goed zoekt of niet creatief genoeg, kun je het niet vinden terwij het er dus wél is.

Wat is anders dan de reden dat je die vragen hier stelt?

Ik hoef geen antwoord, denk er gewoon eens over na, over wat ik heb geschreven.

En verder laat ik het hierbij.

Dat vind ik geen antwoord. Dit antwoord geeft simpelweg aan dat je niet lang genoeg én creatief genoeg zoekt, want anderen vinden wel het antwoord. Het is niet de eerste keer dat ik jouw vragen voorbij zie komen, terwijl het antwoord op internet zelf te vinden is, dat blijkt nu ook weer.

Lang zoeken en creatief zoeken kost tijd, en als anderen daar hun tijd in willen steken, moeten zij weten, dat is het punt niet.

Zelf denk ik dus dat je te snel opgeeft, of geen tijd hebt of niet meer tijd er in wilt steken, en om die reden een ander laat zoeken.

Dit zijn geen doodlopers, waar uiteindelijk het forum voor is bedoeld; gegevens vragen die je zelf niet hebt of die nog niet op internet staan. Dat is mijn punt.

Maar zoals gezegd, ik begrijp die vragen dus niet, nog niet.

afbeelding van Tilburger

Hartelijk dank, AFJ.

Na zelf een tijd zoeken had ik niet bedacht dat ze ook onder een andere naam had kunnen staan. Dat is meteen ook het antwoord aan Ria.

afbeelding van AFJ

Misschien de Dientje, circa 3 jaar oud, die op 29 maart 1824 in IJsselmuiden overlijdt? Ouders Willem Bos en Willemina Boerhov.

Waarom zoek je dat niet zelf op?

Iedereen kan dat tegenwoordig heel makkelijk digitaal doen. Je hoeft er geen vrij voor te nemen, niet van huis weg..

Ik begrijp die vragen niet.