Huwelijk Lambert Jans en Grietje Jans 29 nov 1681 Zwolle

DoorArthur747op16/05/2016 - 15:34

Ik heb moeite met het lezen van wat er precies geschreven staat in het trouwboek bij het huwelijk. Kan iemand het voor mij "vertalen". De woorden voor Grietjen Jans lijken op "Golt fteege" en de laatste regel "bij Dom: ten Have". Bij voorbaat dank.

Reacties

afbeelding van Arthur747

Ah, bedankt Wim!

afbeelding van wim meijberg
afbeelding van Arthur747

Die Generale Index had ik nog niet gezien. Tot nu toe bladerde ik handmatig de diverse bladzijden door. Ik ben er nog niet achter hoe dat werkt. want ik kom alleen op bestanden na invoering BS. En daar voor op deze hoofdpagina; http://vpnd.nl/statuspagina-ov.html. maar daar is geen in index of zoekfunctie, dus ik doe ergens wat fout....

afbeelding van ria van bessen

bericht 2

De doop met als moeder die Grietjen Rutgers op 20 juli 1690 lijkt me toch niet bij dit gezin passen.

In Hasselt zitten nl nog 2 dopen van deze Grietjen Rutgers x Lambert Jansen [in 1701 en1707]

Ik zal kijken of ik meer over dit echtpaar kan vinden, om op die manier Janna juist te kunnen plaatsen als zijnde een Hulsbergen of een Zijlman.

Dat is gewoon een kwestie van zoeken middels de Generale Index, ook wel de GI genoemd.

Je kunt de GI digitaal raadplegen via de site van het HCO.

Ik denk dat Janna gewoon bij dit gezin hoort, en dat ze jong is overleden. Na haar wordt namelijk nog een Jan gedoopt. En ik kan ook niets vinden over een Janna Hulsbergen, jij wel?

afbeelding van Arthur747

Je bent een topper Ria!. Ongeloofelijk dat je dat zo snel op een rijtje kan zetten. Misschien dat Janna 2 x gehuwd is?

Volgens mij zijn dit de kinderen van Lambert Jans [Hulsberg[en]

Lambert Jans en Grietien Jans - Fennetie 10-01-1682

Lambert Jans en Grietie Janssen – Aleida 24-05-1683

Lambert Jansen en Grietie Jansen – Aleyda 21-08-1684

Lambert Jansen en Grietie Jansen – Jan 17-10-1686

Lambert Jans x Grietie REGGERS – Janna 04-11-1687

Lambert Jans en Grietje Jans – Jan 19-08-1688

Lambert Jans x Grietie Jans – Gerrit 17-08-1690

+ Lambert Jans x Grietie Rutgers – Gerret 20-07-1690 [is dit een tweeling?= dit Getruit? - na elkaar gedoopt ?]

= Rutgers soms Reggers ?

Lambert Jans x Grietie Jans – Aleida 10-11-1692

Lambert Jans x Griettien Jansen – Geerlich 14-11-1694

Lambert Hulsberg en Grietie Jans - Hendrik 05-09-1697

Lambert Hulsbergh x Grietjen Janz – Lucas 01-10-1699

Lambert Jansen x Grietie Jansen – Benjamin 25-11-1701

Lambert Jansen x Grietje Jansen – Jan 01-03-1708

De meeste kinderen zijn later terug te vinden als Hulsberg[en] - behalve Janna en Hendrik?

Ik zit met dat Reggers. Er wordt nl ergens anders beweerd deze dochter Janna [1729] gehuwd zou zijn met de wedr. Willem Cornelisz uit Genne en dat haar vader Zijlman zou heten.

Maar er is verder geen ander echtpaar Lambert Jans x Grietje Jans in die tijd ...

afbeelding van Arthur747

Bedankt voor deze goede info Ria. Maar wat bedoel je met "

Klopt het dat Lambert Jans Hulsberg zijn vrouw Grietje Jans ook Reggers genoemd wordt?

en hebben zij een dochter Janna laten dopen op 4 nov 1687 ?"

Want ik heb die doop van dochter Janna niet staan. En Reggers?

Ja, dat is heel goed mogelijk.

Zoon Geerlig huwt als Hulsberg

Zoon Gerrit huwt als Hulsbergen

én Lucas is ook Hulsbergen volgens de VOT 1748 Zwolle en is dan gehuwd met Janna Ekholt, terwijl bij de doop van Lucas zijn vader Hulsberg heet [er staat Hulsbbergh]

Bijlage ?
Ik had er ook geen bijlage bij, dat is ook niet mogelijk. Ik begrijp dus niet wat je bedoelt.

Fenne wordt genoemd in het testament [Zwolle 1716] van Hendrikje Lamberts, vrouw van wijlen Jan Broekhuis. Fenne de dochter van Lambert Jans Hulsbergen krijgt een legaat. Er is geen familierelatie aangegeven. Andere kinderen van Lammert zijn ook niet genoemd.

Pagina's