Huwelijk Berend Berendsen x Judith Elisabeth Franke (ca. 1784)

DoorJ. Krooshoopop28/09/2016 - 17:29

Berend Berendsen, ged. Diepenheim 11.1.1739, overl. ald. 17.9.1809, zv Herman Hengstegoor (alias Berendsen) en Jenneken Hermsen

Tr. ??? (ca. 1784)

Judith Elisabeth Franke, ged. Deventer 11.7.1762, overl. Diepenheim 18.4.1811, dv Hendrik Leenhard Franke en Johanna Swarthoff

Voor zover mij bekend, kregen berend x Judith E. 9 kinderen, allen ged. te Diepenheim; de eerste op 27.9.1785, de laatste op 15.5.1800.

Gelet op het leeftijdsverschil tussen Berend en Judith E., zou het me niet verbazen indien blijkt, dat Judith E. de tweede echtgenote van Berend was.

Aangezien de trouwinschrijvingen van Diepenheim over de jaren 1767-1790 niet zijn overgeleverd, heb ik het bewuste huwelijk c.q. ondertrouw gezocht in de online-registers van Deventer, helaas echter zonder resultaat.

Wie weet waar en wanneer Berend en Judith E. (onder)trouwden; ook voor gegevens over een event. eerder huwelijk van Berend hou ik me aanbevolen.

Reacties

afbeelding van J. Krooshoop

Carolina,

Hartelijk dank voor het antwoord! (stom dat ik niet onder Markelo heb gekeken)

Zal het trouwboek Markelo checken op de inschrijving (zie helaas online geen scans van betreffende trouwboek)

gr. Jan

afbeelding van carolina

Volgens het trouwregister van Markelo was het huwelijk (of de ondertrouw) op 13-11-1784:

Berent Berentzen en Elisabeth Franken

beide Diepenheim

Er staat niet bij dat Berent wednr was.

http://dehofmarken.nl/hofmarken/markelo/pdf/dtb_bs/trouw_markelo_1770-1932.pdf