Albert Alferink, Tjoene 372

DoorMarc Alferinkop16/03/2011 - 12:56

Op 28 augustus 1838 overleed de dagloner Albert Alferink in de gemeente Diepenveen. In zijn overlijdensakte wordt als adres van overlijden vermeld: Buurschap Tjoene no. 372. Ik probeer al enige tijd te achterhalen welk huis of welke boerderij dit geweest zou kunnen zijn. Tot nu toe is dat echter niet gelukt.
In eerste instantie heb ik me gericht op het bevolkingsregister van Diepenveen, dat in 1840 start met een volkstelling. Helaas blijken de huisnummers in 1840 niet meer hetzelfde als vóór 1840. En een 'omnummering' is niet aanwezig.
Toevallig kwam ik er onlangs achter dat de huisnummering van voor 1840 waarschijnlijk wel overeen komt met de huisnummering die gebruikt werd in de volkstelling Diepenveen van 1812.
Een paar jaar geleden heb ik die volkstelling al eens bekeken, maar heb er (helaas) toen alleen de gegevens uitgehaald die op dat moment voor mij van belang waren. En dat was toen geen Tjoene 372.
Vraag: kan iemand voor mij nakijken wie er in 1812 woonde op het adres Tjoene 372? En eventueel: wie waren de buren (Tjoene 371, 373 etc.)? Het is uiteraard ook mogelijk dat Tjoene 372 in 1812 nog niet bestond!
De volkstelling Diepenveen 1812 bevindt zich in het Archief van de Onderprefect van Deventer.

Groet,
Marc Alferink, Tilburg